Del 1
Gå sammen to og to og diskuter følgende punkter:
1. Hva gjør at dere blir påvirket av reklame?
2. Prat litt om hvilke produkter har dere fått kjennskap til gjennom media. Er det helst media eller venner som gir dere kjennskap om produkter?
3. Har dere endret noen holdninger på grunn av mediepåvirkning? I så fall hvilke?
4. Har dere noen gang oppført dere annerledes på grunn av mediepåvirkning? Vet dere om noen som har endret handlingene sine på grunn av noe som har blitt presentert i media?
5. Hvem tror dere påvirker mest? Journalistikken eller reklame?
6. Hva tror dere Michael Moore klarte å oppnå med videoen dere nettopp så?
Del 2
Du skal skrive en kort analyse av følgende tre reklamefilmer:
- Snakkende kuer
- 1881: Sukkerspinn
- Carlton Draught reklame: Slow motion
Satser firmaet her på å skape kjennskap, holdningsendring eller handling? Ønsker de å oppnå en kombinasjon av disse? Finn konkrete eksempel i reklamefilmene som forklarer dine meninger.
Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar